Thursday, March 3, 2011

Ayah ...(part 2)

12/02/11, sabtu...dalam 100 ptg lebih2 la...

en nizam balik lunch kat rumah...aku masak ikan tenggiri singgang letak sayur bendi feberet kakak..makan sama2 ...selera sangat nampak diorg makan..aku pun terpaksa jamah sebb terliur tengok diorg makan...sambil tengok hantu mak limah balik rumah aku langgan astro..
siap makan...kitorg berehat2 sambil diskus plan esok nak g gambang waterpark sbb lama sangat dah budak2 ni nak pegi..

tup2 tengah seronok plan pasal gambang tu...kakdah aku telefon..

kakdah: balik tk hari ni..

aku : taktau lagi kkdah..
(aku ni tak sampai hati nak cakap tak balik sbb plan nak gi gambang ni)

kakdah : ayah sakit tu...kawan dia bawak hospital..taktau lagi spital mana...

aku : oo yeke...takpe la kita balik la hari ni...apa2 hal kkdah col yer..

ok stop situ...aku terus col adik aku yg ade kat ulu jempol...suruh dia gi tengok ayah dulu...sbb aku mmg tak sempat dah nak g...jauh...

pastu tak sampai 5 minit bunyi lak tipun en nizam...dia la angkat...sangat tak best masa dia jawab fon...nada dia terkejut macam aku tau je berita buruk yg disampaikan...

ok ...en nizam letak fon...diam seketika...(mesti dia taknak aku terkejut)...lepas seketika baru dia cakap..

"ibu...........(lama ok dia nak cakap hal sbenar tu)...ayah dah takde ibu"

mahu aku tak terkejut...terus aku menangis...anak2 aku pun nangis..nak buat apa pun dah tak tau...nak packing baju pun tak tau dah macam mana...en nizam suruh duduk relax...dia yg kemas baju...terus balik umah ayah..sepanjang jalan aku baca yasin..

sampai je rumah...terus aku pegi kat ayah...sedey!! tapi bila aku tengok je ayah..aku redha dengan pemergiannya...aku tengok ayah seolah tidur senyum...aku dah lama tak tengok ayah tido lena...selalu bila org tengah asyik tido dia akan duduk menyandar kat kerusi sbb takleh tido...semput...kali ni mmg dia tido lena sangat...tiada gangguan..

Ya Allah...aku redha dengan ketentuanMu..Semoga ayah ditempatkan dikalangan kekasih2Mu..


Ayah...sesungguhnya cekma sangat sayang kat ayah...cekma pun tau ayah sayang cekma...

No comments:

Post a Comment