Thursday, March 10, 2011

chef diva..

a'salam...

tiada masakan yg paling sedap boleh dibandingkan dengan ibu kita kan...
walaupun masak nasi dengan telor goreng pun rasa best sangat...

aku pernah tanya kakak...ibu masak best tak?...best dia cakap...huhuhu ...padahal aku rasa tak best mana pun..

mama tok masak best ???....kakak jawab..."best mamatok masak...kakak suka mamatok masak ketam masak lemak.."

siapa lagi best masak, ibu atau mamatok??....memikir panjang dia nak jawab...serbasalah nak jawab la tu...kakak jawab

" 2-2 best...tp nanti ibu belaja la masak dengan mamatok..."...tersirat kan disitu,...
heheheh..

lagi sorang chef yg glemer dikalangan kakak n adik hafiy.... makcik mah...tukang masak taska Sinar Imani..semalam...amik diorg awal..tak sempat minum petang ler diorg sbb awal amik diorang..kakak bebel kat aku...

"ibu ni amik awal sangat ...kakak tak sempat nak makan yg makcik mah masak...kakak bau special jer..."

aku tanya..."best sgt ke makcik mah masak.."

kakak jawab.."bestttt..."

dah 3thn budak ni membesar dgn masakan makcik mah...glemer sungguh makcikmah kat taska tu..lagi glemer dari tice ...



sekian cerita sederhana pendek...

No comments:

Post a Comment