Tuesday, March 8, 2011

anak2 punya hal...

a'salam...

adoi hr ni lewat sampai ofis...kul 810pg...harpan nak wat record dis year tk dtg lambat hancus berkecai..

seperti biasa hari weekdays...

0515 pg :lagu spongesbob kejut..bangun...masak air...basuh kain...basuh pinggan mangkuk smlm...gosok baju..mandi...tunggu azan..solat..

0600pg : kejut anak2 bangun.....suruh kakak mandi...sambil aku kemas beg ..4 biji beg hari2 kene bawak...beg sekolah kakak, beg kafa kakak, beg sekolah adik n beg gym aku..
kakak siap mandi...aku mandikan hafiy lak...kene dukung la wei...mata pejam lagi...tkmampu nak celik lagi...kesian plak aku tengok...pakai baju siap sume budak2 ni baru la aku siapkan diri aku lak..

0630 pg: kasi sarapan kat diorg ...mudah2 jer...makan coco crunch/honey star/nestum/biskut cicah air ker...buat susu segelas sorang...settle bfast diorg...

0640 pg: kejut pulak en nizam...sekejap jer siap en nizam ni...dia uruskan diri dia sendiri jer..

0700 pg: bertolak kuar dr rumah belaka...gi sekolah adik...sekolah kakak..then, gi keje memasing..

nak citer nyer hr ni.....hr ni hujan ...biasa la hujan lebat ni macam kelam kelibut la sikit...nak meredah hujan..dengan jalan pun jam...lewat la sikit sampai sekolahnya...ok bila elok jer sampai kat sekolah...aku bukak pintu tuk kakak keluar...si kakak ni dengan muka cuak...

"ibu, kakak tertinggal beg sekolah"...

adoii...boleh ke kalo gi sekolah tak bawak beg n buku2 ni..boleh ker????konpem jawapannya tak bolehkan...jadi jawapannya kene la balik semula sambil dengar la en nizam membebel tak berenti....sakit wehhh telinga...
kakak menangis tp tak dengar suara..menangis senyap2 kat belakang...
kesian lak tengok kakak..

sampai kesudah ok en nizam duk bokbekbokbek beleber sorang2..sampai aku takde mud nak g minum bekfast...gi ofis terus...lagipun sbb dah lewat..

masa lunch tu...aku pegi gym...sebelah tempat gym ade restoran D'zul...aku intai kat rest tu en nizam tengah berdating dgn kakak...hehehehe...dah baik semula 2 beranak tu...


tata...

No comments:

Post a Comment