Wednesday, October 27, 2010

i'm sorry...

macam amer raja lawak la kan...trademark amer..

ni bukan kisah amer...kisah aku n kak elly..
kitorg dah buat dosa besar..tp bukan terniat dihati...
niat asal utk bergurau je..bukan nk menganiaya..
mangsa kejadian ialah Hj zahari(Training Manager)..
Ampun ji..sorry bebanyak.

semalam...26/10/10, tuesday

aku duk berehat2 kat bilik kak elly sambil mengunyah buah mempelam cicah colek..
tetiba aku ternampak segugus kunci atas meja..


aku : kunci kereta sapa ni??
elly : oo..kunci hj zahari tu...die tertinggal..sorok la kt bwah meja ..biar dia tido kat ofis malam ni
aku : a'ah...kalo die tk jumpa kunci ni takleh balik la die..

***sambil kitorg gelak2..kalo la betul jd gitu kelakar la kan..
*** tp...sesungguhnya itu bukan niat kitorg..itu cuma gurauan..kalo hj datang tanya pasal kunci..
kitorg akan kasi..

dan kisah tu stop kat situ..terus kitorg g gym...dah tak ingt dah pasal kunci tu...mmg tak ingat sesungguhnya ...

pada pagi ni..27/10/10, Wednesday kul 830am, baru sampai ofis je...

tipon ofis bilik aku bunyi..kak elly call..sambil cakap berbisik..

elly : ema, hj zahari  tanya aku pagi ni...ada jumpa kunci die ke tak...die takleh balik smlm sbb kunci die hilang..

emma: haaaaa...(sambil ternganga mulut sebab terkejut)

terkejut aku,...betul2 terjadi..Ya Allah...ampun kan dosaku...bukan terniat nak aniaya...kalo la hj zahari tanya pasal kunci smlm mmg kitorg akan kasi...

dan kak elly bitau aji kisah sebenarnya semlam..tp ubah crita sikit la...nak kasi aji tk marah

kak elly ckp...kunci tu ema ade jumpa...taktau kunci sapa..pastu beri kat elly suruh simpankan...kalo ade org mintak, beri lah kunci tu...

hj Zahari lak..terima kasih la sbb simpankan...
(muka hj lak mmg jujur ikhlas ucap terima kasih..mb dalam hati die..baiknya la budak2 ni)

Hj zahari,
kami mintak maaf bebanyak..tak terniat..itu sume gurau tp tak sangka jd kenyataan..mangsa kejadian..

kami tak berani nak critakan cerita asal kt hj..kami ubah sikit crita sbb takmo hj mengamuk...
lagi sekali...mintak ampun ji...

dengarnya hj dah nak resign..semoga hj success kat mana2 hj berada,...


pemangsa..





1 comment:

  1. jahat tol.. meh cni aku nak no tipon hj tu.. aku nak bg tau dia.. sian org tua tu..

    ReplyDelete