Powered By Blogger

Friday, October 8, 2010

Chinta

walaupun full pakej astro ade kt umah aku ni...aku tetap tk lupakan tv3 yg dah ade sejak aku kecik lagi...

skrg ni aku tkkn miss tgk cerita Chinta kul 630 ptg...balik jer keje kul 530...aku terus pasang
cerita hafiy (terpaksa kasi die tgk dulu cerita die ni...aku dah plan ni)...aku masak siap2...kul 630 tolong jgn kacau ibu anak2 sekelian...aku nak mentelaah tv ni..



kisah Chinta ni takde la seram..tp kalau kanak2 tengok, kene perhatian dan tunjuk ajar org tua...sbb kisah ni pasal Chinta yg terpesong...tak percaya kat Tuhan..berdendam dgn Tuhan...kisahnya Chinta jd gitu, sbb die dulu masa die kt kg, die sentiasa mengikut perintah Tuhan, tp sentiasa bernasib malang...jd die pegi bandar, terus hidup die tak pegang pada ajaran agama..

kalau budak2 , even org dewasa yg dah tak berapa kuat takut nnti terpesong akidah..sbb tu la kalu bebudak tengok, tolong la beri tunjuk ajar...explain elok2..

bagi aku....segala buruk dan baik adalah ujian dariNYA..buruk pun ujian...baik pun ujian...kalo kita lulus ujian, kita akan dapat hadiah..sape ckp kalo baik bukan ujian...baik pun ujian...Dia mahu uji kita , dengan kebaikan n kenikmatan yg diberi olehNYa, kita bersyukur atau tak...

itu je la...aku pun buka ustazah nk cerita bab2 agama panjng lebar...hehe..Tazkirah pagi Jumaat..

No comments:

Post a Comment